Sömnad

Coco i retroblommigt

När jag var sjukskriven i höstas fick jag ett väldigt sug att sy. Vilket sluta med att jag sydde 2 klänningar varav Coco är en av dessa. Den är sydd i ett retro blommigt tyg från Vintage in my heart som jag har haft liggandes sedan hösten 2018 när det inhandlades på Sy och hantverksfestivalen.

Den var väldigt lätt att sy, så vill man ha en snygg a-linje formad klänning som går relativt snabbt att sy rekommenderar jag varmt detta mönster. Även om den har varit klar sedan i oktober måste jag sy om nederkanten eftersom den har tendenser att vika upp sig. Men det får bli ett senare problem.

Mönster: Coco av Tilly and the Buttons
Tyg: Vintage in my heart
Svårighetsgrad: 🧵

6 reaktioner till “Coco i retroblommigt

  1. Det här är en sån fantastisk kombo av mönster och tyg! Tycker den känns som nånting som Flora Wiström skulle haft på sig runt 2012 typ (?), en stil som jag önskar att jag kunde rocka lika bra som du gör här. Mycket, mycket snyggt!

    Gilla

  2. Alltså såååå fin!!! Älskar allt med den! Förutom att kanten rullar upp sig då.. 😉 Men modellen är så snygg och tyget fantastiskt! Detta kanske till och med jag skulle våga mig på att sy..

    Gilla

  3. Alltså nää så fin och modellen sitter ju som en smäckad smäck med smäck uppå! Hade ingen aning om att jag behövde avvika från mitt vanliga klänningsmönster för att sy andra 60-talsmodeller men nu känner jag det starkt! En sensation i det där tyget dessutom – och jag vill se den andra med 🙂

    Gilla

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )