Prickigt datorfodral

Under en längre tid har jag tänkt att jag skall sy ett datorfodral. Och nu under sybingon fick jag en perfekt ursäkt att faktisk ta mig tid att göra det. Innan jag börja med projektet letade jag runt på pinterest för inspiration. Där efter gjorde jag som jag bruka när jag syr utan mönster. Jag improvisera och resultatet blir därefter.

Jag hade en idé om hur jag ville att det skulle se ut och sen började jag sy delarna. I efterhand insåg jag att det hade varit smartare och snyggare att göra lite annorlunda. Men jag fick ihop ett som går att använda och inte ser för illa ut. Jag kommer nog eventuellt behöva sy i en knapp, eftersom det inte känns 100% säkert att bara vika in toppen för att stänga in datorn. Men det får bli ett senare projekt. Tyger är förresten rester från en projektpåse jag sydde förra året.

Med detta projektet har jag krysstat i skapa något i material som blivit över, skapa något efter eget mönster och gör en tygpåse.

Annonser

8 reaktioner på ”Prickigt datorfodral

  1. Visst är det bra att sybingo finns så man kan få anledningar till att göra saker. Jag sydde mitt första plagg igår någonsin. Var så kul!

    Fint fodral och en knapp är nog bra med tanke på säkerhet! 🙂

    Gilla

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )