Mina mål 2018

Då var ytterligare ett år nästan över och dags att skriva ner målen för 2018. Till skillnad från detta årets mål har jag tagit med ett mål som inte har något med skapande att göra. Jag ser målen mer som riktmärken att sträva mot istället för mål att uppfylla.

IMG_20171017_123144_584.jpg

✂︎ Destash
Det finns lite för mycket garn i mitt förråd och behöver sticka upp lite av garnet för att kunna fylla på med nytt. Inte för att det rör sig om någon extrem platsbrist, men det känns dumt att äga mer än vad jag gör av med.

✂︎ Sticka barnplagg 
Detta målet hänger lite ihop med det föregående, eftersom mycket av de garnet jag har inte räcker till vuxenplagg tänkte jag använda en del av garnet till barnplagg. Plus att jag känner att det kan vara bra att ha ett lager med färdig stickade plagg eftersom flera personer i min närhet har börjat skaffa barn.

IMG_20170413_165937_002.jpg

✂︎ Sy en klänning 
I somras jag köpte två klänningsmönster och hade tänkt sy dem under hösten, men jag sydde inte någon dem. Så därför har jag som mål att sy i alla fall den ena av dem under året istället.

✂︎ Läsa 35 böcker
2017 års mål var att läsa 30 böcker men jag läste 38 stycken. Så jag tänkte öka mitt mål lite för nästa år, men om det känns alldeles för orimligt under året kanske jag reviderar det.

Har du några mål inför det kommande året?

Google+-foto