Stickning

Dags att börja repa upp

Under våren har tröjan Hulda – från Sticka svenska mönster – varit mitt stora stickprojekt. Tröjan som har varit klar sedan slutet av april, blev för tajt över bröstet och det gick inte hellar att blocka ut. Vilket innebar att jag skulle bli tvungen att repa upp och sticka om oket igen. Så tröjan har legat orörd fram till idag, då jag äntligen påbörjade att repa upp tröjan.

Så här såg tröjan innan jag börjar repa upp den. Förhoppningsvis dröjer det inte allt för länge innan den ser ut så här igen.

13 thoughts on “Dags att börja repa upp

  1. Åh nej vad jobbigt att behöva repa upp 😦 Men kämpa på, blir ju jättebra och supersnyggt sen! Alltid bättre o repa upp för vad ska man ha en tröja till som inte passar?
    Jag tänkte faktiskt börja virka en tröja nu. Det har jag aldrig gjort förut så är lite nervös! Känns som det kommer bli svårt att få den att bli lagom i storleken. Men man kanske kan testa under virkandes gång? Tror det kommer bli lite svårt iaf! Men antar man måste gå ifrån mönstret lite och anpassa till ens egen kropp ibland.

    Gilla

    1. Nej precis, då kommer den ju bara ligga i gaderoben och aldrig bli använd.
      Det låter spännande! Jag kan kanske har inbillat mig detta, men jag tror att det är betydligt enklare att anpassa virkade plagg till ens egen kropp än vad det är med stickade. För med stickning är det så mycket som måste räknas om för att det skall gå jämt ut och få en bra passform.

      Gilla

  2. Åhneeej så smärtsamt! Plus att jag tycker det är det tråkigaste som finns att göra om. Men det kanske är liiiite enklare när en har facit på hur snyggt det blir, för tröjan är verkligen ljuvlig! Hoppas det går fort att sticka om och blir perfekt vid försök nr 2. Strongt att orka, tycker jag, heja på!

    Gilla

  3. Åh, nej vad trist!! Det är så jobbigt att repa upp ner en kommit så långt! Du var ju till och med färdig! Men som sagt, en ångrar aldrig en upprepning. Förhoppningsvis blir det bättre denna gång, och så kanske du faktiskt använder den istället för att den får ligga i garderoben. Heja, heja!!

    Gilla

  4. Så starkt av dig att orka repa upp. Alltid så smärtsamt att behöva börja om, men jäklar vilken bergsbestigning att faktiskt klara av det och få det som en vill ha det. Imponerad!

    Gilla

Kommentera

